در ماه های آینده واردات خودرو به کشور تسریع خواهد شد

جلال رشیدی نماینده مردم مرودشت در شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی در کوچی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: دو ارز در قانون ساماندهی بازار خودرو داریم، ارز جدید را برای واردات و ارز جدید را تعریف می کنیم.

. خودروهای فرسوده اولاً ارز صادراتی هستند و ثانیاً منشأ خارجی دارند، اما متأسفانه افرادی هستند که این دو را با هم ترکیب می کنند تا هوشمند به نظر برسند.

وی افزود: صادرات ارز به این معناست که شما محصول خود را به خارج از کشور صادر کنید و در مقابل خودرو خود را وارد کشور کنید.

ارز خارجی به ارزی گفته می شود که شرکت ها یا شرکت های خارجی متعلق به ایرانیان، منابع ارزی را از مبادلات تجاری و مالی خارجی به دست می آورند.

رشدی کوچی خاطرنشان کرد: مجلس در قانون ساماندهی بازار خودرو به این دسته از افراد مجوز واردات خودرو به کشور را بر اساس گردش حساب های شرکتی اعطا کرد.

نماینده مرودشت در مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال فردی که گردش مالی سالانه اش در خارج از کشور 200 میلیون دلار است می تواند سالانه خودروی 50 میلیون دلاری به ایران وارد کند.

بنابراین این موضوع ربطی به سازوکارهای اقتصادی داخلی و مقررات بانک مرکزی ندارد.

وی بیان کرد: بحث و تلاش با دولت به ویژه معاون اول رئیس جمهور در حال رفع مشکل ارزی واردات خودروهای نو و کارکرده است و باید در ماه های آینده شاهد تسریع واردات خودرو از سوی کشور باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا